Granne på Kvarnholmen mötte en räv på parkeringen

I tidigare grannars biografier har jag läst om rävgryt på Henriksdalsberget innan bostäder byggdes på berget. Rävar har setts i Vikdalen och Ryssbergen mittemot Kvarnholmen. Och för runt fem år sedan såg jag en räv på Kvarnholmsvägen. Nu hörde en granne på Kvarnholmen av sig om en liknande upplevelse.

Hej,

Kl.18.30 ska jag parkera längst ut på Tre Kronors Väg, eftersom det aldrig finns några platser så ställer jag mig längst ner där de häller på att arbeta. Egentligen får man inte stå där men vad ska man göra när jag måste lösa av barnvakt.

Jag har en liten Suzukibil så när jag öppnar dörren så är det inte långt mellan mig och en stor räv som är precis framför motorhuven. Räven tittar på mig och jag tittar med förundran, tiden står still en stund, en elegant lång svans på ca 1 m vit längst ut., vacker men lite mager.

Räven bestämmer sig för att gå vidare några meter och hoppar ner i gropen. Så nära har jag aldrig varit en räv.

image

Foto är inte taget av mig – utan lånat av: Caro’s Lines Some rights reserved.

2 responses to “Granne på Kvarnholmen mötte en räv på parkeringen

  1. Ute Schlau

    Han syns då och så även på Finnberget

    Gilla

  2. Ingalill Magnusson

    För ca tre veckor sedan vid 18tiden, mötte jag också en räv vid bassänghuset Finnboda seniorboende, En stor vacker räv som bara stirrade tillbaka innan den försvann nerför sluttningen mot bilvägen.Ett så´nt oväntat möte är fantaqstiskt!

    Gilla

Kommentera

